Saturday, July 20, 2013

Jakt och vapenskåp , en kort berättelse för barn och vuxna...

Jakt och vapenskåp , en kort berättelse för barn och vuxna...


En gång i tiden fanns det en skog. Denna skog innehöll många djur. Det bodde en jägare. Han älskade jaga kaniner, eftersom han älskade kanin.

Mången gång han fick rådet av sina vänner att ge upp jakten kaninerna i synnerhet. "Du borde sluta vara grym mot djur," sade hans vänner. "Jag vet vad jag gör. Vänligen inte råda mig, "ropade jägaren, irriterad.

En solig eftermiddag, var jägaren upptagen med att förbereda för att gå på en annan jakt expedition. Just då en kompis råkade komma till hans hus. Ser jägaren, "Det förefaller mig du kommer att fånga ett djur."

"Ja, jag kommer att fånga en kanin i skogen," svarade jägaren.

"Men vad ska du göra med kaninen?" Frågade vännen.

"Jag ska skära strupen, steka den och äta upp den. Ska du stoppa mig? "Frågade jägaren.

Den råa beteende jägaren irriterade vän. "Nej, min vän! Jag ville bara berätta för er att döda oskyldiga djur är en synd. Alla syndare får straffas någon dag i deras liv, "sade den älskvärda vän.

Jägaren skrek tillbaka på vän, "låt mig se vem som kommer att straffa mig." Och han lämnade i vredesmod. Vännen frågade, vad har hänt med ditt vapenskåp?

Plötsligt hade jägaren en titt och chockad, eftersom det var burglared. Hoppsan! Jag blev straffad, sade jägaren.


Jag önskar, ingen av de jägare som läser min blogg ska få straffas, är det enda sättet att skydda ditt vapen, köpa vapenskåp formulär e-safe, http://esafe.se/sortiment/vapenskap/. Här kan du köpa godkänd pistol skåp som är testade och certifierade enligt EN 3492 standard som uppfyller kraven i vapenlagen för vapen förvarning. Alla våra vapenskåp har en märkskylt på insidan av dörren som tydligt visar att skåpet är klassificerad i enlighet med EN 3492 standard. Alla våra pistol skåp är godkända för 20 poäng, vilket innebär att du teoretiskt kan lagra fem automatvapen eller tio pistoler eller tjugo gevär i vapenskåpet. Eller en kombination av dessa. Allt hittills poäng sammanlagt inte överstiger 20 poäng. Box fördelning nedanför antal pistoler baseras på skåpen volymen. Vapen skåp finns i många olika modeller och storlekar finns för både pistoler och gevär. Samtliga modeller kan köpas med en nyckel eller kodlås.

No comments:

Post a Comment